27 februari, 2012

Förvirrad.

Herregud, två dagar sen jag senast var inne på blogger och de har förändrat HELA layouten. Hittar inget och det tog mig fem minuter att hitta vart man skriver nya inlägg..
Varför ska alla sidor hela tiden göras om? Förstår inte grejen, var inget fel med blogger innan ju!

Men ska sluta klaga, jag kommer ju vänja mig för eller senare iallafall!
Jag tror på riktigt att våren är på väg nu, knappt någon snö, det är plusgrader ute(ibland) och man kan gå omkring i jeansjacka och sneakers och må bra. Jag gillar det, vädret får mig att vilja lyssna på Nina Simone och Janis Joplin och drömma om en "hippiesommar"
Jag längtar så mycket, att bara kunna sitta ute i gräset med ens kompisar. Prata, ha det kul och umgås. Kunna gå omkring i lite kläder, vara brun och känna sig fin. Att kunna ligga på bryggan i flera timmar och bada tillsammans med hundarna.
Jag längtar så mycket så att jag blir sjuk!
Men det är inte långt kvar, snart blir det mars, sedan april och sedan kommer maj. Det är inte lång tid kvar! Brukar varje år säga att sommaren kommer till min födelsedag, den 26 maj. Då börjar det bli ännu varmare och  då blommar allt.
På tal om min födelsedag, jag blir 17 i år. Jag är fortfarande så ung men nästa år blir jag 18, myndig, jag får göra vad jag vill utan målsmans tillstånd, kan skaffa körkort, gå ut på barer. Det är galet, det är så kort tid kvar och snart blir man vuxen.
Jag längtar men är ändå rädd och förtvivlad, måste jag bli mer mogen och ansvarsfull när jag blir 18? Och hur blir det när jag är vuxen? Vad ska jag jobba med, var ska jag bo, vad för människa ska jag va? Det är så många frågor och så kort tid kvar, man blir 18, sedan 20 och sen helt plötsligt kommer man fylla 30. Livet går så snabbt.

Inga kommentarer: