17 mars, 2012

En magisk man

Så, Eric Burdon, sångare av The Animals och antagligen en utav de männen jag aldrig kan tröttna på. Verkligen aldrig.
Hans röst, hans utstrålning, hans uttryck i ansiktet när han sjunger, allt älskar jag med honom.
Jag kan inte förklara det, det är något magiskt med honom. Bara av att se honom liksom, han är helt fantastisk på alla sätt och vis.
Jag drömmer om att få gå med honom på gatorna i London på 60-talet. Jag är fascinerad av honom, jag vill veta hur han tänker och fungerar.

Här får ni också en av deras kändaste låtar och också en av deras bästa, har säkert hört den tusen gånger och tröttnar aldrig. Jag får exakt samma känslor av att höra den nu som när jag hörde den för första gången för ett år sen.
Oh mother, tell your children
not to do what I have done
Spend your lives in sin and misery
In the House of the Rising Sun

Inga kommentarer: