24 mars, 2012

Godmorgon

Älskar inte ni också att vakna upp en lördagsmorgon, solen skiner ute, man är utvilad och man har världens konstigaste hårfärg?
Jag älskar det och hatar det lite samtidigt.
Mina missfärgningar som händer stortsett varje gång jag har hårfärg i håret är rätt legendariska.
Var ju typs brunhårig, så jag blekte det men jag ville inte förstöra håret helt och hållet så jag tvättade ur färgen efter bara typs en 40-45 minuter, kommer ut ur duschen är är HELT gul och orange i håret. Planen i början var att jag skulle bli blond, va det någon vecka så håret får vila och sen skulle jag färga håret rosa. Eftersom håret var en katastrof så tog jag min rosa färg och blandade ut den med balsam för jag ville att den ska va puderrosa men den ljusrosanyansen jag fick till täcker inte de gula tonerna så bra alltså..höhöhö, så här sitter jag nu med den här hårfärgen..den är ju rosa, eller det är en rosa nyans men det är ändå typs gult. Och orange. Pappa säger att det ser ut som en persikofärg, kan stämma rätt bra. 
Det är verkligen tusen olika nyanser i mitt hår just nu, jag gillar resultatet lite men jag skulle vilja färga om hela håret med typs mörkrosa så jag har EN nyans i hela håret. Tyvärr är min rosa hårfärg slut, hade inte köpt en ny flaska utan använde det som fanns kvar sen jag hade rosa dipdye. Men tog och beställde två flaskor hårfärg så de kommer väl snart, kommer de inte innan onsdag eller när jag kan behöva tvätta håret igen så går jag väl till någon butik här i Sverige och köper färgen. Anledningen till att jag beställer på eBay är för det är så jävla billigt helt enkelt. Två flaskor inklusive frakten på 100 kr, här får jag betala 100 kr för en flaska typs eller vafan priset är på.
Enligt mig är det sjukt ovärt, är så himla snål av mig liksom.
Insåg att ifall jag aldrig får bort den här gula undertonen så har jag äntligen en anledning till att färga håret blått eller lila! Skulle va rätt fett.

Och så lite morgon musik;

Inga kommentarer: