28 mars, 2012

Markus Kyrkogård

Idag släpptes ännu ett mästerverk, Mänsklig värme släpptes och det firade herr Krunegård visst med en liten gratis spelning och signering på Bengans. Jag och Lukas var självklart där, nåt sånt där får man inte missa!

Signerade skivan och påsen, en liten pin + två biljetter till hans spelning imorgon på Kägelbanan! (Dock är de köpta för en vecka sen men var och hämtade ut de idag så tyckte de fick va med på bilden)

Tygpåsen och biljetterna till imorgon.

Åh, jag skulle kunna ösa så mycket kärlek över denna man. Han är helt fantastisk, han har alltid varit det!
Jag minns när Jag är en vampyr spelades på radion hela tiden, jag såg musikvideon på YouTube och sen släpptes Markusevangeliet. Jag var fast och kär, jag minns hur jag bara ville ha mer och mer.
Sen kom Lev som en gris, dö som en hund och Prinsen av Peking och jag minns hur exalterad jag var. Jag minns att likt denna gång så hade du signering på Bengans, varför jag inte gick minns jag inte men jag kommer ihåg att dagen efter kom jag till Bengans och köpte båda skivorna och jag var så glad. Gladaste någonsin.
Jag lovar dig, sen första gången jag hörde dig har jag varit kär och idag blev jag nykär igen. Mänsklig värme är fantastisk, helt fantastisk. Men vill klaga över att det bara är 10 låtar, kom igen Markis. Varför bara 10 st? Jag vill ha mera Krunegård ju!
Men allt är fantastiskt annars, alla låtar är underbara och sjukligt bra.
Har redan fått fyra små favoriter, det är Askan är den bästa jorden, Hemma börjar nästa dag, Café de Flore(som han körde live idag, första gången jag hörde den och den är helt fantastisk på skivan men dubbelt så bra live!) och Hemma börjar nästa dag. Så galet bra låtar!


Markus Krunegård och en mycket glad Sigrid.

Inga kommentarer: