28 april, 2012

Äntligen vår

Det är soligt ute, det är närmare 18 grader ute och även jag har lust att vara ute i skogen och solen! Jag är lite utav ett inomhusdjur, även på sommaren så håller jag mig gärna inne.
Tog en promenad med hundarna, till min stora lycka har det börjat komma en hel del blommor utomhus så passade på att plocka lite som det fanns gott om.
Jag gillar blommor, sökte faktiskt in på en florist linje till gymnasiet. Tur att jag inte valde att gå det då jag vet nu att jag aldrig skulle kunna jobba med blommor, det är ett bra intresse men skulle inte passa mig att jobba med. Min plan här i livet är ju att bli marinbiolog då jag har haft ett stort intresse för hajar, delfiner, sälar, valar och liknande sen jag var ungefär sex år gammal. Dessutom så har mitt intresse för miljöpolitik och den globala uppvärmningen fått mig mer och mer intresserad av det marina livet och havets påverkan på resten av vår jord. Det tar mig till en av mina andra extra planer ifall jag inte blir marinbiolog så vill jag jobba inom miljöpolitik. Något annat jag skulle vilja jobba inom är astrofysik, rymden är en fantastisk plats och det finns en hel del att upptäcka kvar och man kan alltid lära sig mer om det. Precis som haven så är det inte utforskat  ännu. Det bästa med de här tre yrkena jag är intresserad av är att man nog kan tänka sig en framtid med dem, miljön, haven och rymden - de alla behöver vi mer fakta om här i världen och det går framåt hela tiden i forskningen.
Innan ni dömer mig, jag vet att jag har rätt udda intressen och drömmar men det är bara bra. Någon måste ju vilja utbilda sig till det!

Inga kommentarer: