25 april, 2012

Här bor jag - del 2

Senast när jag tog och la ut bilder på mitt "vardagsrum" efter jag hade fixat det så lovade jag visst att visa mitt sovrum också så nu när jag ändå tog och städade så kan jag ta och passa på och visa det!

Så det här är det första när man kommer in, sängen och sen klädavdelningen.

Här är min garderob då, svårt att få med hela på bilden men det täcker en vägg.


Har drottningen Marie Antoinette stående i fönstret, detaljer är viktiga för mig så har en hel del små saker, allt i rosa och blommigt!


Insåg att jag glömde fota fönstret och den väggen där spegeln hänger ordentligt men det är väl inte så mycket att behöva se egentligen!
Så, nu har ni sett hur jag bor(iallafall mina två rum i huset) och när jag kollar på bilderna eller bara går i mina rum så tänker jag på hur olika teman det är i rummen. Sovrummet är mera flickigt och romantiskt, mycket rosa och rosor och sånt och i mitt "vardagsrum"(vetefan vad att kalla det) går jag mer efter de naturfärgerna, beige, mossgrönt, olika nyanser på trä och liknande. Ärligt talat kan jag inte avgöra vilken sorts inredning jag gillar mest, jag gillar att sova i ett luftigt och gulligt rum och jag trivs att sitta och kolla på tv och plugga och så  när det är en skön naturlig känsla omkring sig. Förstår ni?
Det är nog därför jag intresserar mig för inredning en del för man kan få olika känslor beroende på hur rummet är möblerat och vad det har för färger.

Inga kommentarer: