24 april, 2012

Trainspotting

I helgen såg jag en riktigt bra film som jag skulle vilja dela med mig av, den heter Trainspotting(1996)
Kort sagt en riktigt bra film, handlar om Renton som spelas av Ewan McGregor som är en heroinmissbrukare om man nu kan säga det så. Handlar om honom, droger, valen man måste ta i sitt liv och liknande. Svårt att beskriva handlingen, det är bara en såndär skön film att kolla på utan att man faktiskt finner en ordentlig handling i den.
Fast den är inte helt utan handling, det får en att tänka efter en hel del om sitt liv. Man kan säga att Renton och hans kompisar lever ett helt annat liv än mig, jag brukar oftast gilla filmer som jag kan relatera till men jag kan inte direkt det i denna film. Brukar oftast inte fastna för sånna filmer men den här är bara sjukt bra och alla borde ta och se den!



Inga kommentarer: