27 maj, 2012

Min helg

Så galet, redan söndag! Och jag har inte bloggat på ett tag! Förlåt för det men har helt enkelt bara glömt bort det och har inte haft tillgång till dator och internet.
Men okej, en snabb genom gång av helgen då! I fredag såg jag denna underbara man
Ja, söt Ozzy! Så spelning var Ozzy Osbourne and friends på Söderstadion här i Stockholm, gick med min pappa, min bror, hans tre kompisar och min farbror, så vi var ett rätt stort gäng! Men min bror och hans kompisar hade köat längre och hamnade längst fram innanför staket, jag och pappa hamnade precis bakom det staketet och min farbror tror jag hamnade med en kompis till honom som också var där. Konserten var jättebra, Ozzy är ju helt magnifik. Så mycket energi! Han hoppade omkring, sjöng på för fullt och såg superlycklig ut, det värmde mig så mycket. Jag älskar Ozzy så, en underbar röst och lovar att han är den trevligaste och mysigaste killen någonsin. Det enda dåliga med konserten var publiken, faaaaaaaaaan va tråkiga de var! Helt stela, stod stilla och verkade inte ens roade. Blir så sur på sånt.
Men nu lämnar vi det och går vidare till lördagen, den 26 maj, min födelsedag! Så nu har jag blivit 17, känns galet. Om ett år är jag 18 och då är jag vuxen, myndig och kan göra vad jag vill, helt otroligt var snabbt tiden går. Kommer ihåg hur gammal jag kände mig när jag fyllde 14 liksom haha, sjukt! Man hinner inte med, man är inte barn tillräckligt länge. Så jag vaknade upp, sen kom min mamma hem och hade köpt med sig varmt bröd från butiken och så hade hon fixat en tårta! Så mysigt, sedan kom min farmor och farbror och fikade och pratade. Farmor stannade kvar på middag så grillade vi och åt bara asgod mat! Fick en asfin Kånken av min mamma, en marinblå! Så glad över den, ville och behövde verkligen en sån.
Så idag var det morsdag, Cassandra kom över så vi låg på bryggan och sola, jag bakade en tårta till min mamma och sen kom min farmor, mormor och mormors kille över och fikade med oss för att fira morsdag och min mormor ville fira min födelsedag i efterskott.
Så detta har varit min helg, nu sitter jag och kollar på dokumentären Metal och börjar känna mig trött. Ska nog snart gå och lägga mig, har fortfarande inte sovit ut sen Ozzy konserten.

Inga kommentarer: