23 juli, 2012

"She was such a good girl to me"

Spenderar min första riktiga kväll hemma, hemma på Värmdö, med att lyssna på detta;
Och sitter och läser dialoger ifrån Henry IV med mig själv, håller på med The Hollow Crown serien(mest för Tom Hiddleston måste jag erkänna) men jag är verkligen fast. Det är en underbar serie och Shakespeare är ju verkligen något speciellt. Så himla fint att väcka liv i en gammal pjäs. Ni alla borde se den, ni kan inte bli besvikna.
(bildkälla)
Tom Hiddleston som Prince Hal i Henry IV.

Translate: This is my how I spend my first day home, home at Värmdö. I listen to this;
And I'm reading dialogues from Henry IV with myself, I'm currently watching The Hollow Crown(mostly because of Tom Hiddleston in the mainrole) but I'm actually really in love with it now. It's a wonderful serie and Shakespeare is truly something special. I think it's really beautiful to do something like this, to bring his plays back to life. You all should see it!

3 kommentarer:

rusty sa...

HIDDLESTOOOON. Är själv inne på TH just nu, blev glad att du haft med honom i ett inlägg. :3

rusty sa...

Och jag ska också titta på Hollow Crown snart. Snart.

rusty sa...

Svar: Låt oss vara tumblr-vänner/hiddlestoners tillsammans! Min url är: http://ohjudy.tumblr.com/