21 augusti, 2012

Förälskelse i ännu en vacker man

Så skolan har nu börjat, fick schemat för den här veckan och ärligt talat så känns det inte så himla jobbigt. Det är skönt att komma in i rutiner igen, jag är en sån person som tycker om att veta vad det är jag måste utföra under en dag. Dessutom så gillar jag att lära mig nya saker, jag älskar historia, samhällsvetenskap och naturvetenskap, jag vet egentligen inte riktigt varför. Det är så mycket runt omkring dig som fungerar och du har själv inte det minsta kollen på varför det funkar, vad är det som håller allt igång? Sånt finner jag intressant. Jag avskyr av att vara ovetande, brukar sitta och bläddra i uppslagsverk här hemma och läser på om det som intresserar mig för stunden. 
Men det som intresserar mig mest just nu är serien Sherlock som jag helt har fastnat för! Eller ja, nästan, har bara sett två avsnitt ännu men är helt klart fast. Har fangirlat serien och Benedict Cumberbatch för ett tag nu på tumblr utan att ha sett honom i något annat än War Horse. Helt enkelt, kolla bara på honom, han är otroligt attraktiv samtidigt som han är en fantastisk skådespelare! Är helt såld.

Translate: So I'm back to school and I got my schedule for this week and it actually feels okay. It's nice to have some routines in life again. And I have to confess that I like to learn new stuff, I love history, civis and science. It's so much going on around you that you don't notice but I notice these things and I always want to know how they work. I hate to feel stupid, I want to know everything about everything. So it's maybe good to be back in school.
I just to tell you guys about my new obsession, Sherlock! It's so good, I have only seen two episodes this far but I'm already loving it. But I have actually been fangirling the show and Benedict for almost a month, he's just so amazing. 

Inga kommentarer: