05 september, 2012

Lycka

Idag har varit en rätt händelserik och känslosam dag för mig. Det känns som om 5/9 kommer vara en dag jag kommer minnas ett bra tag nu, först så släppte Maskinen sina biljetter inför spelningen den 24 november på Annexet, de släpptes prick vid nio. En minut över nio hade jag köpt två biljetter, betalat för dem och skrivit ut dem och satt och skakade i skolan av lycka. Är så himla pepp, det kommer bli så bra, så himla bra. Dessutom köpte jag och min pappa igår biljetter till Markus Krunegård den 11 november på Cirkus. Men det mest fantastiska idag är att Avengers släpptes på DVD och Blu-ray äntligen!! Vi fick sluta väldigt tidigt idag så någon gång efter elva befann jag på mig Sci-Fi Bokhandeln i Gamla Stan och köpte Avengers och när jag har betalat så frågar hon mig i kassan om jag ville ha en poster. Vänta..va, en poster? Jag hade kollat på deras hemsida bara någon timme innan och de sålde någon Avengers poster för 80 spänn och nu frågar hon mig i kassan helt avslappnat ifall jag vill FÅ en poster. Kom som en chock, trodde hon drev med mig först men svarade ja och hon gick ut på lagret och hämtade en till mig. 
Kan ni fatta att jag bara fick en poster från en av mina favorit filmer bara sådär? Var inget om att de första som köpte filmen skulle få någon poster eller nått, hon bara gav mig den. Lyckan var total!
Ska inte försöka skriva för mycket om det men när jag väl kom hem så hade jag väldiga problem med att få igång tv:n. Hade dagen innan köpt en HDMi kabel med adapter till DVI som skulle passa min tv som är några år gammal men ingen i butiken sa att DVI inte för över ljud utan bara bild så nu satt jag där, med en film jag inte sett på tre månader i bästa blu-raykvalitén, jag hade en ny blu-rayspelare, jag hade en HDTV och jag hade kopplat ihop allt men hade inget ljud. Fan va frustrerad jag kände mig. Slutade hursomhelst med att jag åkte och köpte en vanlig HDMi kabel och tog min pappas nya tv och flyttade in till mitt rum istället.
Sen började jag kolla på filmen, åh, den är så sjukt bra. Bara så sjukt bra, är helt kär, alla karaktärer, handlingen, hur det är gjort, hur allt hänger samman, de duktiga skådespelarna och all den teknik de har använt för att göra filmen - allt är perfekt. Jag älskar Avengers, jag älskar Marvels. 

Translate: I'm so sorry but I'm just to tired to translate everything but the thing is - I'm so happy. I got tickets to both Maskinen and Markus Krunegård this November. The Avengers also came out today here in Sweden in DVD and Blu-ray, I got it in Blu-ray and when I had paid the cashier asked me if I would like to get a poster. JUST LIKE THAT. No reason, they didn't give away posters, you could but it for 80 SEK(about 8 EUR) but the girl just gave it to me. And then when I came home and I got to see this amazing film again, it was so good. I love it so much!!

Inga kommentarer: