05 december, 2012

Vinterkyla

Börjar verkligen bli kallt ute nu, tiden går så himla fort. Snart är det jullov, julafton och nyårsafton och så börjar ännu ett nytt år. Är så himla förväntansfull för nästa året, fyller 18 och får äntligen göra vad jag vill och sen till hösten så börjar jag ju i trean så det är inte så långt kvar innan gymnasiet är klart och jag kan börja studera på universitetet! Börjar känna mig vuxen trots att jag är så ung, det här året har jag verkligen fått lära mig att ta eget ansvar, både i skolan och när jag gjorde min första resa utomlands själv och var på språkresa i England. Jag har en massa saker jag är nöjd över det här året men det kommer nog en bättre lista på allt till slutet av året, dvs. om några veckor. Måste ju redovisa allting bra som har hänt och göra en lista på det jag hoppas händer nästa år.
Men nu ska jag fortsätta kolla på Fråga Anders och Måns och plugga, snökaoset gör så att jag är fast hemma men det gör mig inte så mycket. Är skönare att sitta hemma och plugga istället för att sitta i skolan, eget arbete är väldigt skönt. Är orolig för att inte komma till skolan imorgon dock, har ett franska prov som jag helst vill få gjort så att det inte blir alldeles för mycket inlämningar sista veckan innan lovet. 

Inga kommentarer: