01 januari, 2013

2012

Plötsligt är det ett nytt år, 2013 är här och jag är inte redo. Jag firade inte nyårsafton igår alls, satt hemma med mina föräldrar, vi åt matrester och kollade på tv. Gick endast upp ur soffan vid tolvslaget för att se till Millan som brukar vara rädd för fyrverkerierna. Jag har inte festat eller skålat in det nya året, så exalterad är jag inte över detta år. Har inga förväntningar alls, det är bara ett långt år där inget viktigt kommer hända. Inte förrän 2014 tar jag student och kan börja planera mitt liv på riktigt - Stockholms universitet eller lämna landet för England och studera där?

Mitt år har ändå varit rätt händelsefullt. Ska försöka summera det lite kort på det bästa sättet jag kan för vissa saker är roliga att tänka tillbaka på och minnas och le över.
  • 14 februari, kommer aldrig glömma, det var på alla hjärtans dag och jag och Angelica såg den första Star Wars filmen som visades på 3D för första gången.
  • Direkt efter skolavslutningen var jag och Angelica ännu en gång på bio, denna gång såg vi Avengers som helt klart har förändrat mig en del detta år, jag blev förälskad i Marvels och har sett alla filmer jag har kommit över
  • 1 juli åkte jag till Bournemouth som utbytesstudent för två underbara veckor som jag kommer minnas för resten av mitt liv, jag träffade så många människor och reste utomlands för första gången själv och fick vara hemifrån och bo i en ny familj. Jag lärde mig så mycket om mig själv och tvingades ut ur mitt skal för att lära känna nya människor och jag lärde mig också en hel del om det Engelska språket och deras kultur. Det kommer jag ha användning för för resten av mitt liv
  • När jag kom hem där och hade kommit mig till rätta igen i mitt liv så började jag kolla på The Hollow Crown och blev blixtförälskad i Tom Hiddleston och har varit sen dess. Jag är en fangirl och stolt!
  • 26 juli åkte jag och Angelica till Östersund och för Storsjöyran där vi såg bland annat Markus Krunegård, Rebecca & Fiona, Icona Pop och Maskinen spela Min första festival som jag inte kommer glömma bort direkt, hoppas det blir någon mer festival för mig i framtiden men ännu bättre band
  • Vid den här perioden sen vid början till Augusti såg jag Sherlock och det borde jag kanske inte ha gjort, förutom min förälskelse i Hiddleston så fann jag mig plötsligt förälskad i denna man, Benedict Cumberbatch
  • Här under hösten gjorde jag min bästa förändring utseendemässigt, jag blev rödhårig och jag kan inte tänka mig att ändra hårfärg någonsin igen! Vissa föds som gingers, vissa måste använda färg för att komma till sitt riktiga element. Om jag har något nyårslöfte för 2013 så är det att inte ändra hårfärg
  • 3 november, här inträffade min andra resa till England för 2012, denna gång blev det en resa till London som helt klart gjorde mig förälskad i denna stad också. Det var fantastiskt, jag trivdes så mycket i regnet och drickandes te och shoppandes i exklusiva butiker som t.ex. Vivienne Westwood
  • Någonstans här på hösten fick jag en alldeles ny vän som betyder mycket för mig, jag vill skriva det här så jag sedan kan kolla tillbaka och tänka tillbaka på det och le åt första gången jag pratade med dig. Hursomhelst så har Julia tagit sig in i mitt liv med stormsteg och hon har varit min närmsta vän man kan tänka sig de senaste månaderna så hon förtjänar att nämnas här. Jag har aldrig känt så här för någon innan, detta är en vänskap som betyder mycket för mig och jag hoppas att jag kan nästa år skriva om allt det roliga hon och jag har gjort under 2013
  • 12 december eller ja, mer exakt den 11 december åkte jag och Amanda in till stan och såg själva midnattsvisningen av The Hobbit när den kom ut här i Sverige och det var magiskt på alla sätt och vis. En så himla bra film och jag är så spänd på fortsättningen!!
  • 22 december, den största sorgen jag har känt under hela året, min livskamrat för nästan tio år dog. Humlan är saknad, fruktansvärt saknad, går inte en dag då jag inte tänker på henne. Jag pratar inte mycket om det men finner mig ofta gråtandes pga saknaden efter henne. Familjen är inte komplett utan henne
Bild från min resa till London

Inga kommentarer: