19 januari, 2013

Django

Igår var jag på bio tillsammans med Julia, vi såg Django Unchained som jag har velat se sen jag hörde talas om Tarantinos nya film, den kom inte till Sverige förrän igår och jag var så spänd och exalterad över att få se den jag var minst sagt inte besviken! Helt fantastisk film, från första sekunen till sista vad man helt uppslukad, man visste aldrig vad som skulle komma härnäst. Jag är fortfarande helt målös och har svårt att hitta orden för att kunna beskriva den här filmen, gå och se den bara. Så himla bra så det inte är sant. Detta kan nog var Tarantinos allra bästa och jag älskar ändå allting annat han har skrivit. 
Filmen blir bara bättre av alla fantastiska skådespelare som Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio och Samuel L. Jackson.
Detta är helt klart en utav de bästa filmerna för det här året, kan knappt vänta tills den kommer ut på blu-ray och DVD så man kan kolla på dem om och om igen.

Inga kommentarer: