25 februari, 2013

Cloud Atlas

Igår var jag på bio och såg Cloud Atlas som jag har varit himla sugen på ett tag nu att få se, hade väldigt höga förhoppningar och jag tycker helt klart att filmen levde upp till allt! Har dock fortfarande inte riktigt fått en klar bild utav hela filmen, den är väldigt komplicerad på vissa sätt och det handlar ju om olika personer som är ihop kopplade på ett eller annat sätt och ibland var det inte så tydligt. Har fortfarande några frågetecken och längtar efter att få se denna igen. Den förtjänar helt klart med uppmärksamhet än vad den har fått i Sverige för den är så himla bra och fin. Jag själv började fundera en hel del på livet efteråt och försöker tänka hur saker jag gör kan påverka någon annan. Budskapet i filmen var väldigt tungt, har känt mig väldigt instängd i mina egna tankar hela dagen.

x

Hela filmen var fylld utav fantastiska skådespelare och vackra scener, när jag tänker tillbaka på filmen så fanns det inte någon scen jag inte gillade om. Den är också väldigt speciell på det sättet att flera skådespelare spelar flera olika roller, bara det knyter ihop historien så himla mycket bättre. Man får verkligen inte missa denna film!

Inga kommentarer: