19 juni, 2013

Sommarlov

Jag fick sommarlov i fredags och har fortfarande inte riktigt fattat att jag faktiskt har sommarlov och inte längre behöver stressa över en massa saker och vara tvungen att umgås med människor varje dag. Har ännu inte gjort något annat än att ligga och sova en massa, behövde få sova ut efter ett stressigt läsår. Men ser rätt tydligt på mina betyg att allt arbete och tid jag har lagt ner på skolan har gett resultat och har höjt mig rejält. Hoppas bara det håller i sig till sista läsåret i höst nu! Måste bestämma mig snart vad det är jag ska göra efter gymnasiet, börjar bli dags att söka in. Är väl några månader kvar egentligen men tider går så himla snabbt så behöver bestämma mig snart. Lutar väl emot att jag gör ett basår i natur på Stockholms universitet och sen efter det provar lyckan och söker in på skolor utanför Sverige. Men har en känsla att jag kommer ändra mig när som helst. Skulle va fantastiskt att bli skådespelare eller journalist när man tänker efter. Men astronomi lockar ändå lite mer. Men det blir en sån lång utbildning och mycket stress och ett stort studielån. Är jag verkligen så sugen på det? Så jobbigt att växa upp, kan inte bestämma mig alls för vad jag vill göra. Vill bara vara 18 för evigt nu. 

Men får vara lycklig över att det inte långt kvar tills jag beger mig till London!
x

Inga kommentarer: