04 augusti, 2013

Dag 21.

Idag har jag och Amanda mest legat och vilat känns det som, bara umgåtts hemma hos mig och kollat på YouTube videos och skrattat. Och självklart pratat om allting mellan himmel och jord! Vi åkte sedan in till stan för att göra lite shopping, först hamnade vi på Primark, jag hittade ingenting av intresse just nu men Amanda köpte lite saker. Sen gick vi till America Apparel och Amanda köpte en kjol hon har velat ha men passade på nu när hon är i England och det är lite billigare. Vi gick längst Oxford Street en bit och när vi sedan gick förbi River Island var jag tvungen att gå in för jag såg de perfekta sandalerna.
Sen jag kom hit har jag letat efter ett par sommarskor för jag går nu runt i Dr Martens i 30+ men aldrig hittat något par jag gillar, tills jag såg de här. Bilden gör de verkligen inte rättvisa. "Klacken" är runt 5 cm hög och de är rätt klumpiga men jag tycker verkligen om det och jag har gått runt med dem nu under kvällen och de var så bekväma! Helt perfekt köp och jag är glad att jag valde de i vitt, så himla somrigt och fint.

Sedan gick vi till Victoria's Secret, jag hade inte planerat att handla något alls och istället känns det som det blev storshopping. Jag hittade en bh som jag bestämde mig för att köpa och så tänkte jag ta och välja en bodylotion så jag tog det och gick till kassan, då sa han som jobbade att om jag köpte en till bodylotion så jag kom över en viss summa så skulle jag få ett paraply med värde av £70 på köpet. Så jag gick och hämtade en till, tyckte det lät som en rätt bra affär. Sedan sa han att om jag köpte ännu en bodylotion eller spray så skulle jag få den för £2 och då hängde Amanda på helt klart så hon skulle få en för £2 istället för £11. Så jag kom ut med en kasse och ett rosa paraply hängandes runt handleden. Jag vet inte hur jag ska få hem paraplyet för det så stort och man kan inte fälla ihop det, men man kanske kan ta det separat på flyget. Jag har ingen aning, får kolla upp det!

Sedan åkte vi hem och åt middag och fixade oss lite innan vi åkte in till stan igen. Vi hade siktet på puben Sherlock Holmes vid Trafalgar Square! Lokalen var så fin och alla små Sherlock detaljer var perfekta! Tyvärr kom vi dit till strax innan tolv och de stängde 20 minuter senare, vi hann inte ens dricka upp vår äckliga Sherlock Holmes öl innan vi gick vidare. Vi tog en promenad över Jubilee Bridge till South Bank, vandrade fram till Westminster Bridge och gick över där och tog bussen till Tottenham Court Road för att byta till bussen som tar oss hem till Tufnell Park.

Inga kommentarer: