22 februari, 2012

En resa till mina drömmarsstad

I slutet av April, 2010, fick jag chansen att äntligen åka till mina drömmarsstad, Paris. Jag minns hur exalterad och spänd jag var, har velat åka dit hela mitt liv känns det som. Något som lockar så mycket med den staden och kort sagt, Paris gjorde mig inte besviken!
Sitter och kollar igenom bilder ifrån min resa dit, jag är stolt över att jag har fotat stortsett allting så jag kommer ihåg hur det var där. Tänkte dela med mig lite av några av bilderna så kan ni också få drömma er iväg till denna underbara stad!

Château de Versailles

Château de Versailles

Claude Monet's garden, Giverny

Claude Monet's garden, Giverny

Musée du Louvre

Notre Dame de Paris

La Tour Eiffel

Det spelar ingen roll hur många bilder jag visar eller hur mycket jag ens beskriver hur staden är, det går aldrig att få en bra bild av det. Man måste åka dit, uppleva staden, känslan när man går på gatan bland alla människor är magisk.
Många jag känner drömmer sig bort till USA, till det mer glamorösa livet men jag vill bara till Paris och gå runt och må bra bland alla fransmän. Äta creêpes och macarones på småkaféer på bakgatorna.
Ska nu sitta och drömma mig bort till Paris hela dagen och bara må bra.

Inga kommentarer: