21 februari, 2012

Semla

Det är fettistisdag idag, firar mitt A i natur med en semla!
Satan va gott det är, älskar semlor väldigt mycket men det är en relativt ny kärlek. Jag minns när jag var yngre(dvs. i 5-7 års åldern) och inte alls gillade semlor, fattade inte grejen med det helt enkelt. En bulle med mandelmassa och grädde bara.
Usch vad jag var dum, det är en helt himmelskbakelse!
Hursomhelst, fick ett A i naturkunskap som "slutbetyg", väldigt nöjd trots att ett C på senaste lapprapporten svider lite..tyckte jag gjorde bättre ifrån sig men saksamma, sånt som händer! Ett A är faktiskt sjukt bra, borde vara stolt ju! Men egentligen, hade blivit förvånad om jag hade fått lägre betyg, inte att jag skryter! Men liksom ekologi, miljöfrågor och människans påverkan på naturen är vardagsmat för mig som miljöaktivist. Natur är ju det ämnet som jag verkligen har chans i att få högt betyg i.

Men nu ska jag ta och kolla på dr. House som börjar på tv om en tio minuter, ha en fin kväll allesammans!


Inga kommentarer: