25 februari, 2012

För- och nackdelar med kort hår

Klippte ju av mitt hår rätt rejält så tänkte skriva upp det jag har tänkt på sen jag klippte mig.
Först det positiva då:
+Tar två minuter att tvätta håret
+Det kan inte bli tovigt, det är alldeles för kort och FRISKT
+Det är alldeles lent och underbart efter att det slitna är bortklippt
+Jag behöver inte fixa det, får en frisyr direkt när jag kommer ut ur duschen och när jag vaknar på morgonen
+Man ser örhängen och halsband mycket bättre då håret inte döljer
+Håret är inte längre i vägen

Och sen det lite mindre bra:
-Jag saknar att kunna borsta håret
-Man kan inte göra några frisyrer
-Kan behöva lägga pengar på löshår för att kunna göra NÅGOT med håret överhuvudtaget
-Inte alls samma grej att ta på mitt hår nu, det slutar direkt
-Man kan inte sätta upp det i en boll när man är trött så man har alltid lite hår som hänger i ansiktet och är jobbigt
-Luggen kan jag inte längre sätta bakom örat då frisören klippte den också

Så, då vet ni vad jag tycker om mitt korta hår!
Nu ska jag äta och fixa mig och sen dra till Emilia, hejdå!

Inga kommentarer: