13 mars, 2012

"Because the night belongs to lovers"

Är så himla trött.
Jag fattar inte var orken har tagit vägen, den har bara lämnat mig.
Jag menar, sen jag kom hem har jag bara legat i sängen om man bortser från när jag först duschade, matade hundarna, åt middag och hämtade några böcker. Annars har jag legat i sängen hela tiden. Jag vet inte vad jag har gjort, pluggat lite historia, lyssnat på musik, kollat in bilder på sälar och kollat på That '70s Show. Känns som om de här sakerna är det enda jag gör när jag inte är i skolan, förutom att jag spelar piano och gitarr också. Och spelar tv-spel.
Och dricker te och kaffe.
Det där är typs mitt liv. Har verkligen inget liv utanför skolan längre. Fast ska inte klaga, orkar ändå inte göra något ju.

Men nu innan jag ska somna vill jag dela med mig av en av mina favorit covers.
Veronica Maggios tolkning av underbara Patti Smiths hit!
Dessutom peppar jag järnet inför att se Patti Smith i sommar!
Köpte biljett till Storsjöyran där hon ska spela för bara några dagar sen.
Alltså jag är verkligen något så galet pepp, ser fram så himla mycket inför det. Är faktiskt det enda som jag ser fram till i sommar om man alltså inte anser att Maj är sommar för då ser jag fram emot att se Ozzy spela och att jag fyller 17. 
Att fylla 17 är ingenting att fira egentligen men jag kommer fira att det bara är ett år kvar tills jag blir 18! Det är verkligen något att se fram emot.

Men nu ska jag ta och gå och lägga mig.
Har världens huvudvärk som vägrar släppa så lika bra att sova nu. Ju tidigare jag somnar, ju tidigare blir det morgon, ju tidigare blir skoldan över och jag får komma hem och göra ingenting som vanligt! Det är det jag längtar efter nu, att få ännu en dag bara ligga i sängen och vänta på ingenting.

1 kommentar:

Stina sa...

Åh Patti är underbar, skulle kunna göra nästan vad som helst för att få se henne ...
Och Veronica gjorde detta så sjukt bra. Detta låter inte alls något hon annars gör, och på engelska sjunger hon ju aldrig. Ändå så galet bra <3