14 mars, 2012

Storsjöyran

Jag har ju biljetter till storsjöyran nu så jag tänkte bara dela med mig av peppen lite.
Så här får ni en lista på de jag LÄNGTAR efter att få se där i sommar och som får mig att spricka av lycka när jag tänker på det.

Först ut, den underbara Patti Smith.
Jag har i flera år varit fascinerad av henne, älskar hennes sätt att uttrycka hennes känslor och åsikter i texter och i musiken.
Hon är som ett levande mästerverk, något man vill ta del av och få se åtminstone en gång i sitt liv.

Sedan, några utav mina största förebilder.
Rebecca & Fiona
Vad kan jag säga? Jag älskar dem.
Jag blir alltid glad av att höra dem, så jävla bra bara.

Sen de mysiga pojkarna i Den Svenska Björnstammen.
Tror det kan bli riktigt bra drag med de live helt enkelt.

Sen några av mina gamla favoriter, The Hives.
Har gillat de så länge jag kan minnas men aldrig sett de live, jag hoppas på att de spelar många gamla favoriter och jag har förväntningar på ett riktigt jävla bra rock n' roll känsla med de på scenen.

De fantastiska kvinnorna i Tant Strul.
Ett av mina favorit band, Kajsa Grytt måste ju bara vara något utav det bästa på denna jord. Hennes texter, rösten, känslan, utstrålningen..allt är bara bäst! Kommer aldrig glömma när jag fick chansen att träffa henne i somras och fick hennes självbiografi signerad. Hon är en fantastisk kvinna och en stor förebild.

Melissa Horn
Faller mer och mer för henne, kanske för jag känner igen mig i hennes småsorgliga texter.

Och sist men inte minst, Kapten Röd.
Liksom med Melissa Horn så är det en ny förälskelse, hur kan man inte njuta och bli glad av hans låtar? En så skön känsla och väldigt bra texter som får en att tänka efter.

De var nog de som jag mest ser fram emot att få se på yran!
Jag önskar att de kunde boka in Lykke Li eller Markus Krunegård bara, då skulle det vara komplett!
Hoppas bara att jag kommer få chans att se de alla och att inga spelar samtidigt på olika scener, skulle vara sjukt jobbigt kort sagt. Vill inte missa någon!

Inga kommentarer: