22 mars, 2012

Tankeställare i form av teater

Torsdag, ännu en gång, veckorna går faktiskt rätt snabbt numera. Imorgon är det fredag och sen är det helg ännu en gång, sen börjar allt om igen. 
Men har haft en rätt bra idag, hade först en lektion på morgonen och sen var vi i klassen på teater och såg Tillsammans är vi David, jag vet inte vad alla tyckte om den och hur de reagerade men jag gillade den väldigt mycket och precis när teatern var slut så var det så mycket man vill säga men hittade inte orden. Kort sagt så handlar pjäsen om kön och identitet, det handlade om en pojke som vid ormskärningen efter födseln går fel och då ska han få bli tjej och han är det fram tills i tonåren då har får veta sanningen om att han faktiskt var född som kille och då ska byta tillbaka till sitt biologiska kön.
Jag kan aldrig sätta mig in i hur svårt det måste vara att inte känna sig hemma i sitt egna kön och alltid känna att något är fel med än själv.
Har tusen tankar i huvudet nu efter pjäsen, blev verkligen berörd av den.
Så vi slutade efter teatern, kom hem, åt våfflor(våffeldagen ju!) och gick och la mig och vilade i soffan ett tag. Nu sitter jag i mitt rum med en kopp vaniljte och tända ljus, ska försöka plugga lite och så. Mamma och pappa är borta i kväll på föräldramöte så planerar att laga nått sjukt gott åt mig själv och sätta på högtalarna i vardagsrummet och lyssna på musik så högt jag vill.
Solen var på besök, har verkligen vårkänslor nu.

P.S. Vill ni veta nått fett?
Pappa köpte biljetter åt oss till Markus Krunegård nästa vecka!
Så sjukt jävla pepp alltså, kommer va där med sällskap av Lukas(kolla hans blogg och följ, den är grym) och sen hans mamma. Är ju 18 års gräns så man behöver målsman för att komma in.
Åh helvete va bra han är, finaste Markus. Åh, ja, jag älskar dig så mycket. 

Inga kommentarer: