10 april, 2012

Grattis bloggen!

Grattis till mig själv, mitt hundrade inlägg i denna blogg!
Rätt fantastiskt känner jag, ska vi fira det med att slå läsarrekordet idag? Vill ni hjälpa så dela med er av detta inlägg så ska vi se hur många läsare jag kan få. Låter det bra? Nä, det där lät bara hemskt, ska inte utnyttja mina fina läsare till att göra reklam för min blogg för att få nya läsare. Tycker det känns rätt dumt. Men funderar nästan på att göra en liten tävling då man ska dela med sig av min blogg för att kunna tävla om något jag har gjort. Funderar på att trycka lite tröjor med fina budskap och ge ut. Skulle det vara nått?

Spenderar denna dagen liggandes i soffan, inte av den vanliga anledningen att jag är lat och inte orkar göra vettiga saker utan för att jag är nått så galet förkyld och sjuk idag. Vaknar upp strax efter tolv och känner hur det klumpar sig i halsen och huvudet känns tungt.
Dricker massa te och kaffe och hoppas på att bli friskare tills imorgon. För vet ni vad som händer imorgon? Imorgon vid denna tid sitter jag hos min tandreglerare och tar bort min tandställning efter ett lång, långt år. Så himla pepp, känns nästan overkligt. Har inte fattat att jag verkligen ska ta bort den imorgon. Kommer bli så skönt, så efter detta behöver jag bara vänja mig vid att ha en tråd bakom tänderna i underkäken och att sova med en skena för att hålla tänderna på plats. Men det kan väl inte vara så svårt?
Aja, mer om det imorgon!
Idag pluggar jag matte och kollar på min favorit skräckfilm.

Vet ni? Skräckfilmer har aldrig roat mig, de gör min sjuka och jag vill verkligen inte kolla på de egentligen men jag har fastnat för Hostel, jag har tvingat mig själv att börja älska skräckfilmer och annat äckel för en enda anledning. Det är Eli Roth, men älskar man någon så lär man sig gilla saker för dem. Jag har lärt mig älska hans filmer trots att jag har avskytt skräckfilmer hela mitt liv. Det är riktigt kärlek det! Har svårt att sätta fingret på när jag föll för honom, det var någon gång i Augusti tror jag och jag tror anledningen var Inglorious Basterds där han spelade sgt. Donny Donowitz eller ja, för er som har sett den så känner ni nog igen hans roll mer som The Bearjew. Ja, jo, det måste vara då jag föll för honom. Jag vet inte, det är nog bara de där mörka ögonen och leendet..och, nä, jag vet inte. Hursomhelst kollade jag upp honom efter den rollen, till min stora sorg är han inte skådespelare i så många andra filmer men han är director och producer till flera andra filmer. Så det var då jag tvingade mig själv att se Cabin Fever och Hostel, och insåg att den där äckelkänslan och det som är läskigt är rätt fint egentligen. Men bara i småmängder och om det är Eli som står bakom filmen.
Det är konstigt att jag inte har skrivit om honom i bloggen innan, men när jag blev tillsammans med mitt ex så  ersattes min besatthet för Eli till kärlek till min pojkvän, det är inte så konstigt va? Och efter det har jag inte riktigt hittat tillbaka till fangirl Sigrid men jag tror jag är på rättväg igen!
Jag menar, kolla bara på honom, hur kan man inte falla för honom?
 Känner att detta inlägg blev väldigt långt när jag bara hade tänkt att göra ett kort inlägg om vad jag gör just nu. Aja, hoppas ni gillade min lilla kärleksberättelse om mig och Eli!

Inga kommentarer: