19 april, 2012

Kvällstankar

Vill egentligen inte skriva något inlägg om hur mycket livet suger ibland och vara negativ men kan inte låta bli nu, allt känns bara så himla meningslöst just nu. 
Skolan känns jobbig och tråkig, vet att det inte är så lång tid kvar nu till sommarlovet men känns ändå så jobbigt. Själva grejen med att gå upp tidigt, träffa massa människor, försöka fokusera sig under föreläsningar, jobba effektivt under lektionerna, det är så jobbigt bara just nu. Känns som om jag har kommit in i en period då jag bara vill ta det lugnt och göra sånt som jag tycker är roligt, det enda jag vill göra är ju att sitta hemma i soffan, spela tv-spel och kolla på filmer och serier. Dricka massa vaniljte och kaffe, lyssna på musik, sitta ute på altan och njuta av solen. Det känns så mycket bättre än gå i skolan, är less på att göra läxor och behöva plugga.
Fast mest vill jag bara slippa behöva gå i skolan.
Det känns om om fast jag inte har gjort något speciellt i livet den senaste månaden så går det ändå dåligt på något konstigt sätt.

Håll tummarna för mig att jag får ett extrajobb som jag har sökt nu! Såg att en av mina favoritbutiker sökte butikssäljare så passade på att skicka in mitt CV, man kan ju alltid hoppas! Dock svårt att avgöra vad det är det söker efter, är det kassatjänst så måste man ju vara 18, jag kanske är för ung. Eller så kanske de behöver någon som kan jobba dagar, kan ju bara helger och lov.
Aja, vi får se. Hoppas på det bästa!
Dels för att jag behöver pengar, dels för att jag behöver kunna skriva något i min meritlista sedan när jag söker jobb men också för att jag tror jag kan lära mig en hel del.

Inga kommentarer: