01 juni, 2012

Rebecca och Fiona

Detta har varit en underbar fredag, helt enkelt bara underbar.
Men borde kanske ta och börja berätta om Timbaktu spelningen som jag skulle på igår, blev väldigt besviken. Det var helt ärligt talat tråkigt, han körde fel låtar, konstiga live versioner på allt och publiken var stel. Aja, kul att ha sätt honom åtminstone en gång i livet men antagligen blir det inte fler gånger.
Men idag då, åh, en så bra dag. I skolan först så hade jag sista nationella provet i matte och min lärare förklarade för mig innan att det fattades sex poäng för att jag skulle bli godkänd och jag hade ju världens panik och var asnervös då innan då jag behöver de här poängen för att klara av kursen och sen pratade jag med henne efter och jag har klarat mig!! Så sinnessjukt glad och stolt över mig själv, fick t.o.m ihop ett par A poäng! Fattar ni hur bra det är? Och fattar ni hur dåligt jag egentligen är på matte? För bra för att vara sant alltså! Sen efter det gick jag och Lukas runt lite i regnet och hamnade tillslut på Café String och åt det här till lunch!
Åh herregud va gott, blir hungrig bara av att se bilden alltså! 
Efter det åkte jag hem, kollade på tv, sov lite och var ledsen över världens hemskaste mensvärk och kände mig bara opepp och less på allt. Sen får jag sms från Hanna och det blir bekräftat att vi ska på Rebecca & Fiona på Grönan nu på kvällen! Då blev det ju att fixa sig och äta lite middag och sen dra in, vi var väl framme vid Gröna lund vid sju och konserten började åtta och det var heeeeelt tomt på folk! Kanske för det var dåligt väder, kanske för alla fans gick på Avicii på Söderstadion istället, vad vet jag? Hursomhelst så var det helt tomt och tills när konserten började så var jag och Hanna på andra raden! Stod med ena handen på stängslet och höll emot för kaoset bakom mig och vi lyckades behålla platserna hela spelningen. Så himla underbart, tror aldrig jag har haft så bra platser tidigare!
Spelningen var sjukt bra, bra publik med gott humör trots regnet, det var bra drag och en himla massa lycka! Rebecca och Fiona är ju såna små kärleks varelser, man kan inte låta bli att bli glad av att se dem. Så underbara tjejer! Ler bara av att tänka på dem haha
När denna låt kom igång kunde jag inte låta bli att börja grina.
Varför?
Antagligen för jag var så himla glad och lycklig över att min favorit låt spelas, kanske för alla bra minnen jag har kopplad till denna låt. Hela vintern har jag spelat denna, på tunnelbanan påväg till skolan och hem till folk och peppade loss, på fester då jag var lycklig och jag hörde den när jag umgicks med den finaste killen jag antagligen någonsin träffat och kommer träffa(dvs. mitt ex). Det är en sinnessjukt bra låt som jag bara älskar och nu har jag ett nytt minne till denna låt.

Är bara så himla glad, Rebecca och Fiona betyder mycket för mig, det är lite utav mina förebilder. Jag tycker det är sjukt coola som gör sin egna grej och njuter av det, de har väldigt starka karaktärer som de håller fast vid, de är inte som andra kvinnliga artister som ändrar sig efter hur skivbolagen vill ha dem och det  ser jag verkligen upp till! Sen är de ju en stor modeinspiration för mig, älskar deras stil! Simpel men ändå med mycket detaljer, svårt att beskriva, det är bara underbart!

Inga kommentarer: