30 september, 2012

En film som förändrar liv

Igår såg jag på Hawking(2004) och jag måste erkänna att det var en utav de mest känslosamma filmerna jag har sett på länge, jag bara behöver dela med mig av den filmen här så ni får tipset om att faktiskt se den då jag har uppfattat det som om att den inte är så himla känd.
Det är en film om geniet Stephen Hawkings och handlar specifikt om honom när han var yngre och får sin diagnos och gör sitt stora genombrott. För mig personligen så visste jag inte så mycket om Stephens jobb eller sjukdom innan jag såg denna film, det är den fantastiska Benedict Cumberbatch som gör rollen och han är helt magnifik. Det här är det bästa jag har sett honom i, det är inte lätt att spela sjuk och försöka spegla någon så stor och känd person som Stephen men han gör som sagt ett fantastiskt jobb. Han är perfekt för den här rollen. Blev alldeles varm i kroppen av att se honom, karaktären är så vacker och det känns naket och personligt. Jag har inte gråtit så mycket av både lycka och sorg. För mig är Stephen Hawking numera en förebild, han har en fantastisk hjärna och jag hoppas att jag skulle kunna bli lika framgångsrik någon gång i mitt liv.

Translate: Yesterday I saw the film Hawking(2004) and it's one of the best and most heart-warming films I have seen in a long time. If you haven't seen it already then you have to do it! It's about the genius Stephen Hawking and his early year when he have to struggle with his disease. And the part as Stephen is played by the wonderful and amazing actor Benedict Cumberbatch that suits this role perfectly. This is the best film I have seen him in, it's not an easy role he have here.
I didn't know so much about Stephen or his work or his illness before I saw this film but now I could say that he's a big inspiration. I hope I could do what I want to in my life to and become successful. 

Inga kommentarer: