12 januari, 2013

Hertiginnan

x
Igår såg jag The Duchess för första gången, har hört mycket gott om den och har egentligen inte haft någon anledning till att inte se den. Jag vet inte riktigt säkert om jag gillar den eller inte ännu, det är en bra film på alla sätt och vis, gillar ju kostymdraman också med dessa vackra kläder men hela filmen är sorglig rätt igenom. Inte en enda sekund får hon känna sig lycklig och det svider i hjärtat, jag saknar det där hoppfulla och lyckliga i filmen. Inget går som det ska för henne och sen hennes man satt jag och skrek jag på hela filmen för jag hatade allting som kom ut från hans mun och allting han gjorde, han var en gräslig man. Man kunde inte känna någon sympati för karaktären över huvudtaget. Men det var ändå en bra film, den var spännande och roande att kolla på.

Inga kommentarer: