21 maj, 2013

Bara några veckor kvar

Känner hur skolan börjar bli alldeles för jobbig, det är så kort tid kvar men det är så mycket som ska göras de här sista veckorna. Jag känner mig helt matt bara av att tänka på det. Först är det nationella i matte nu på torsdag och sen är det den muntliga delen av matten nästa vecka och har en essäskrivning på måndagen. Sedan är det ännu en uppsats i ekonomi som ska in samt en bok analys på svenska och en på engelska. Dessutom fyller jag 18 i helgen och släkten envisas med att de ska komma och "fira" mig så kommer inte ha någon tid att plugga i helgen och skulle gärna vilja ligga i soffan med Ben & Jerry's och kolla på äldre avsnitt av Doctor Who på min födelsedag än att vara obekväm bland folk eller behöva plugga. Men det är inte så mycket att göra åt det, bara att bita ihop och försöka komma ihåg att jag ska till England om ungefär 55 dagar. Håller mig levandes med att lyssna på soundtracken till The Great Gatsby och en hel del te just nu annars. Dock är det jobbigt att jag inte kan se fram emot ett nytt avsnitt av Doctor Who nu i helgen efter säsongsfinalen i lördags. Kan spoila med att säga att jag grät så himla mycket och jag har ännu mer frågor nu än innan avsnittet. Men för glädja mig med att det är några veckor kvar av Hannibal som jag har råkat bli alldeles förälskad i!

Väldigt skönt att det börjar bli sommar ute dock så man kan ha på sig lite mer vårkläder!

Inga kommentarer: