24 juli, 2013

Dag 11.

Jag var så himla trött i morse så jag låg kvar i sängen en extra halvtimme men jag hann ändå till skolan i tid! Tror jag ska börja ha mobilen på väckning då, jag behöver egentligen inte så himla lång tid på mig att fixa mig. Jag är bara så himla seg men stressar jag lite så går det snabbt! Hur som helst var jag i skolan och vi har visst någon ny lärare och jag tycker verkligen om henne, hon sa hela tiden hur duktig jag var på att välja ord och beskriva dem! Och jag har nu hört från två lärare att jag har ett väldigt bra uttal! För att vara ärlig så bryter de flesta i min klass ganska rejält men jag försöker verkligen så mycket jag kan för att det ska låta ordentligt och rätt.

Hur som helst så hade jag slutat till klockan 12 så jag var hungrig och visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag tog en promenad från skolan på Bloomsbury Street till Oxford Circus och gick sedan till Piccadilly Circus och jag kom in på några söta smågator.

 Här hittade jag också var jag bestämde mig för att äta och de hade takeaway lunch för £4,20, nog det billigaste jag har hittat ännu! Det var en japansk restaurang, tyvärr minns jag inte namnet eller exakt vad gatan hette men det var så gott!
 Så jag tog med mig maten hem och satte mig och åt de i lugn och ro. Det var så gott! Men jag orkade inte allting och det värsta är att jag får slänga det som blev över för kylen gick sönder här någon gång under lördagen och jag ringde i söndags morgon och anmälde det men ingen har fortfarande fixat det! Så jag har fått slänga allting jag hade i kylen och får lägga en massa extra pengar på att köpa mat ute eller färdigmat varje dag, så himla frustrerande! Så om kylen hade funkat kunde jag ha lagt resterna där och sen ätit det som lunch imorgon också. Men nu blev det ju inte så! 

Efter ha legat hemma i sängen och försökt kyla ner mig lite med en dusch så kände jag mig rastlös och tänkte ta en promenad och jag tänkte prova att se hur långt det är här ifrån till Camden Town.
 Jag bor i närheten av Tufnell Park, två stationer ifrån Camden Town. Mellan stationerna är Kentish Town, jag tänkte att den här promenaden skulle ta runt en halvtimme. Snacka om att jag hade rätt!

Jag gick förbi en massa söta hus, jag tycker att de här är så himla typiskt brittiskt. Så jag gick först till Kentish Town, det tog lite över 10 minuter ifrån Tufnell Park.

 Och här låg det ett par hus som såg ut att komma ifrån Disneyland! Skulle inte ha något emot att bo i det där rosa huset.

Och ytterligare efter en kvart hade jag kommit fram till Camden Town! Så hemifrån mig till Camden tog det väldigt exakt en halvtimma. Och jag tog tunnelbanan hem, tre minuter tog det. Men det var en skön promenad, som ni ser på bilderna var det inte lika soligt just nu så det var passande för att ta en promenad och få lite friskluft just nu! 

Jag har inte lektion förrän i morgon eftermiddag så jag ska försöka klura ut något jag ska göra på morgonen, känns konstigt nog som att jag varit på de flesta ställena jag vill gå till. Men jag är säker på att det är mycket jag har missat!

Inga kommentarer: