31 juli, 2013

Dag 18.

Tog och sjukanmälde mig imorse till skolan efter att knappt fått sova någonting alls för jag har haft en sån mensvärk. Så jag tog och sov ut nu på morgonen, drack en massa te och tog en lång varm dusch och det hjälpte verkligen tillsammans med en alvedon! Så jag bestämde mig för att ta en sväng in till stan och jag satte mål på The National Gallery.
Jag har varit här innan när mamma och jag var i London i höstas men tänkte det kunde va kul att gå dit igen och kolla på lite konst. Men istället för att kolla på allting så hoppade jag till de delarna jag vet är intressant, som exempel Monet och Van Gogh. Jag tycker verkligen om det här galleriet för det är så himla lugnt och de stora, ljusa lokalerna gör det så trevligt att gå runt där inne. Det var inte heller alldeles för mycket folk där. Så om ni besöker London så får ni verkligen inte missa The National Gallery!

 När jag kom ut hade vädret lättat och solen tittade fram.
 Tycker vädret är helt perfekt idag. Inte för varmt och inte heller regn i luften, det är helt enkelt bara svalt och skönt. Efter två veckor av 25+ och stekande sol och sen tre dagar av spöregn så är det skönt att orka göra något utan att det är för varmt eller för blött ute.

Jag gick också i butiken på museet och jag hittade en bok jag köpte.
Jag har aldrig hört talas om den innan och jag läser redan en annan bok men kunde inte låta bli. Den verkar så himla intressant, jag älskar verkligen Van Gogh och jag är verkligen förälskad i hans karaktär, det är något mystiskt över denna deprimerade men väldigt talangfulla konstnären. Även om man inte tycker om Doctor Who så skulle jag säga åt ALLA att se avsnittet Vincent and the Doctor(S05E10), det borde gå och se avsnittet online någonstans om man börjar leta. Det är mitt absoluta favorit avsnitt någonsin, jag hittade en trailer här. Alla borde verkligen se det, även om ni inte är ett fan av sci-fi och monster så kommer ni älska hur de har porträtterat Van Gogh och ni kommer vara rörd till tårar innan avsnittet tar slut.

Efter museet gick jag till Primark, nu när jag har insett att deras strumpbyxor är så himla billiga så behövde jag gå tillbaka och köpa ännu mer. Passade också på att köpa ett paraply och jag hittade en kofta som jag tyckte verkade mysigt. Sen tog jag tunnelbanan hem igen och jag har nu legat i sängen ett tag och kollat på Community, ska äta någonting snart och sen ska jag in till stan igen för att möta några från skolan. Det låter som om vi är ute och festar hela tiden men det är inte så mycket utav att festa, vi sätter oss på någon pub och umgås, i snitt tar varje person en dryck som öl eller en cider, några tar någon mer och några dricker ingenting alls. Så det är inte så att vi går ut och dricker oss fulla varje kväll om det nu låter så! Igår var vi dock inte på någon pub, vi kom till en gaybar. Vi hann dock inte mer än sätta oss ner innan de stängde. Det blev lite konstigt igår så det blev väldigt sent, tror vi inte var på baren förrän vid elva så jag var hemma någon gång vid halv ett.

Inga kommentarer: