08 augusti, 2013

Dag 26.

Har försökt och sova ut idag och verkligen vila och inte tvinga mig göra en massa saker som jag egentligen inte har ork med just nu. Jag är nog inte lika febrig men jag nyser och snyter mig hela tiden, så gissar på att det är någon form av förkylning jag har. Jag är iallafall glad över att jag inte blev sjuk i början av min tid här för då skulle jag ha varit så less på allting och bara velat åka hem, så det är bra att jag faktiskt bara har två dagar kvar här nu enligt mig! Det är tråkigt men ändå skönt. Jag provade packa mina saker igår och insåg att jag behöver en lite större väska på planet, min handväska räcker inte riktigt så jag var inne i stan till 12 tiden och började med att gå till Primark och köpa en större, billig väska som jag kan packa ner mina saker i. Det verkar bli perfekt! Den väskan gjorde faktiskt stor skillnad. Sen kom jag på igår kväll att jag ska tillbaka till skolan snart och jag behöver lite nya höstkläder som jag kan ha vardags, började med att hitta en blus på Top Shop som jag inte kunde låta bli att köpa. Den är egentligen mer sommar men den kommer passa bra i höst också, den är bara vit i bomull och har rundad krage och med kort ärm, den är supersöt både till kjol och jeans. Var ute efter en sån skjorta/blus i början av sommaren men hittade ingen så blev glad att jag hittade en sån fin nu! Sen var jag på UNIQLO och hittade två till skjortor, en som är i lite tunnare material och med en crème botten och små marin blå prickar på, den var så söt! Och sen bara en vanlig ljusblå jeansskjorta, mamma har sagt så länge att jag borde ha en och jag tyckte verkligen att den här satt snyggt på och den kommer va perfekt i skolan. Jag önskar jag kunde ha visat upp bilder istället för att försöka beskriva plaggen men när jag kom hem så åt jag middag och så somnade jag direkt och vaknade nyss och det är alldeles för mörkt för att ta bilder nu. Jag försöker vila upp mig så jag ska orka med min sista dag i London imorgon. Först blir det att åka till skolan och säga hejdå till alla lärare och alla i min klass, sen ska jag ta en promenad längst South Bank för det är helt klart min favorit del av London. Sen på kvällen ska jag möta några i klassen på en pub innan jag ska dra till Shakespeare's Globe och se The Tempest! Kommer nog inte blogga imorgon för jag vill verkligen njuta av min sista dag och sen när jag kommer hem efter teatern kommer klockan vara runt 3 på morgonen och jag vill då bara gå och lägga mig direkt så jag är pigg på morgonen när jag åker!

Ännu en gång vill jag säga tack till de som läser och följer min blogg, jag slog ett nytt personligt rekord! Jag gissar på att när jag kommer hem så kommer jag sluta blogga igen men om jag fortsätter att skriva om mitt vanligtvis väldigt tråkiga liv så är jag väldigt glad över att ni vill ta del av det.

Inga kommentarer: