07 augusti, 2013

Dag 25.

Idag efter mina lektioner så bestämde jag mig för att ta mig till South Bank, trots att jag helst ville åka hem och sova. Jag är fortfarande väldigt sjuk, jag har ont i magen, jag har ont i halsen, jag har huvudvärk och jag nyser och behöver snyta mig själv ungefär var femte minut. Men jag bestämde mig iallafall för att kämpa! Så jag tog tunnelbanan till Waterloo och tog en promenad.

Första stoppet blev Shakespeare's Globe, och förövrigt bokade jag precis en biljett till The Tempest på fredag natt så jag ska äntligen få sen den efter ha längtat och drömt om det i flera månader! Så jag är snart tillbaka vid denna fantastiska byggnad.

Jag gick sedan till Tate Mordern, det var faktiskt rätt tråkigt men utsikten var det inget fel på!


Efteråt bestämde jag mig för att gå över Millenium Bridge.

Och hamnade vid Saint Paul's Cathedral.
Jag gick aldrig in där men det var kul att äntligen få se den på nära håll!

 Sedan hoppade jag på en buss som tog mig till Regent's Street för jag ville köpa en sista present till mig själv ifrån Vivienne Westwood. Som en tröstgåva för att jag ska åka hem och behöver plugga mitt sista år på gymnasiet snart.

 Jag har varit och kollat på den sen jag först kom hit så jag passande på och köpte den, jag hade lite pengar över så jag tänkte att det var lika bra att köpa den innan jag tar och åker hem för annars kommer jag bara ångra det för resten av året!
Den är så sinnessjukt söt! Har länge velat ha en orb som denna och jag tycker den här medium storleken passade mig så himla bra, är inte en så lång kedja heller så den sitter ungefär som mitt andra Westwood halsband, den här känns bara lite finare så kommer nog inte använda den lika mycket till vardags som mitt andra. Men det är bra! Jag behöver lite finare saker i min garderob och smyckessamling som jag kan ta på mig när jag vill känna mig fin.


Nu när jag kom hem lagade jag lite middag och har annars bara försökt ta igen det jag har missat på internet sen mitt internet slutade funka i söndags. Jag önskar jag kunde bli lite friskare nu men jag gissar på att jag kommer få gå runt med den här förkylningen fram tills att skolan börjar igen.

Inga kommentarer: