12 augusti, 2013

Dag 27.

Min sista dag i London innan jag beger mig hem till Stockholm igen. Jag ville försöka få så mycket som möjligt gjort nu under sista dagen trots att jag fortfarande kände mig sjuk och trött. Var min sista dag i skolan så jag fick ett intyg på att jag har gått där och sen var det bara att gå, sa inte hejdå till någon lärare eftersom det är nya lärare varje dag så har jag inte riktigt fastnat för någon så jag bara åkte därifrån.

Gick en vända runt området där jag gick i skolan och bara njöt och sa hejdå till denna fantastiska stad.



Tog sedan tunnelbanan till Oxford Circus och gick omkring i området längst Regent's Street och kollade i lite butiker.



Fortsatte promenaden ner till St. James Park.


Och hamnade till sist vid Buckingham Palace.
Det var fullt med folk och jag förstod egentligen inte vad alla gjorde där, för mig var det här inget speciellt men det var ännu en av alla dessa platser i London som jag kände att jag borde besöka innan jag åker hem till Sverige igen.

Efteråt tog jag tunnelbanan hem igen där jag packade mina sista saker, städade lite, tog en dusch och åt middag innan klockan blev tio det var äntligen dags för att ta tunnelbanan ner till St. Paul's och gå över Millenium Bridge till Shakespeare's Globe.
Jag såg The Tempest och jag är helt seriös när jag säger att det här var en utav de bästa nätterna i hela mitt liv. Jag skrattade, jag grät och jag applåderade efteråt tills det kändes som om mina händer brann. Det var bara helt fantastiskt och jag är så lycklig över att ha fått se Colin Morgan som är en sån fantastisk skådespelare och han var den bästa Ariel jag någonsin kunde tänka mig. Det var en sån underbar kväll och jag kommer aldrig någonsin glömma det.

Efter pjäsen var det bara raka vägen hem eftersom den började vid midnatt och pågick till tre på morgonen så vid fyra var jag hemma och kunde äntligen gå och lägga mig och sova ett par timmar innan jag behövde gå upp och åka till flygplatsen. Och det här är då mitt allra sista inlägg ifrån min tid i London, fyra veckor har gått så himla snabbt men det har varit helt fantastiskt och jag kommer för alltid minnas denna resa.

Inga kommentarer: