30 april, 2013

"Now there's green light in my eyes and my lover on my mind"


Har lyssnat på denna tusentals gånger den senaste veckan. Så himla bra låt och jag blir så himla sugen på att se filmen(inte långt kvar nu!) när jag hör den. Önskar jag hade tid att läsa boken innan jag såg filmen men läser flera böcker samtidigt just nu och känner att jag helst läser klart de innan jag börjar med en ny. Har helt seriöst en hög med 10-15 böcker som jag har planerat att läsa liggandes hemma, måste ta tag i det någon gång men jag läser oftast inte mer än när jag sitter på bussen och sen en stund på kvällen om jag inte sitter fast framför datorn eller någon serie. Jag borde börja läsa mer igen, det var mitt största intresse från när jag var 12 år fram till jag var 15 tror jag, läste så himla mycket böcker. Läste minst fyra-fem stycken i månaden, läste allt från fantasy till deckare till "tonårsböcker"! Älskar fortfarande böcker och få rymma i väg till en annan värld och vara en annan person men filmer, serier och spel funkar så himla bra för att göra det också numera. För några år sen hade jag inte alls samma intresse för filmer som jag har idag(självklart har jag haft mitt intresse för Star Wars och annan sci-fi sen jag var 6 år men annars var det inte så mycket filmer jag kollade på). Men huvudsaken för mig är att få koppla bort från verkligheten för en stund, har väldigt mycket press på mig i skolan och känner mig stressad hela tiden och nu när jag fyller 18 om några dagar så är det mer ansvar jag måste ta och måste ta körkort o.s.v. Är skönt då att lägga sig i soffan med en kopp te och hela första säsongen av Sherlock att kolla på.

Inga kommentarer: