28 juli, 2013

Dag 14.

Jag mötte upp Martin vid Tottenham Court Road vid tolv, vi gick då och köpte japansk takeaway.
Jag körde på vegetarisk curry, det var så gott men så mättande! Orkade kanske bara halva, tror det beror lite på värmen. Jag tycker mera om att äta små mål flera gånger om dagen istället för att äta något jättestort tre gånger om dagen.

 Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra och vi skulle inte träffa några andra kompisar förrän vid åtta vid puben så vi kom på idén att gå till Natural History Museum.
När vi kom dit var det världens längsta kö men hade vi tagit oss till South Kensington så skulle vi in! Så det var bara att stå och vänta, tror vi stod i kö i 20-30 minuter. Är inte helt säker, det kändes som tiden gick rätt snabbt men jag tror inte det gjorde det egentligen.

 Men till slut var vi inne och kunde kolla på alla djur!




Vi ville egentligen också se dinosaurierna men det var en lång kö till den utställningen så vi orkade helt enkelt inte med det. Ärligt talat var det inte så mycket kul att se där inne. Mest en massa stenar och på flera ställen hade de tagit bort vissa djur och skelett och bara lämnat en lapp där det stod att de var lessna att det inte stod framme just nu.

Efteråt gick vi åt middag, jag var fortfarande mätt så jag körde på lemonad och en fruktsallad. När vi satt och åt började det regna så vi småsprang till puben, vi hann beställa en varsin öl innan resten kom dit. Sen fortsatte kvällen som vanligt, vi drack lite, hängde lite utanför puben och bara umgicks. Jag var hur trött som helst dock så jag åkte hem vid elva. Min tunnelbanelinje är stängd nu under helgen också så jag behövde ta bussen som tar nästan 40 minuter så kände att det skulle va skönt att inte komma hem alldeles för sent.

Inga kommentarer: