16 juli, 2013

Dag 3.

Idag hade jag lektioner från kvart över två till halv sex så hade tänkt att sova ut lite men min mormor tyckte visst det var en bra ide och ringa och prata med mig klockan sju i morse. Kunde ju dock inte lägga på, jag tycker det är jättesnällt att hon ringer och pratar med mig! Men hon kanske ska börja göra det på eftermiddagarna eller iallafall lite senare än sju. Men jag kunde ju inte somna om så det var bara att gå upp. Efter ha tagit det lugnt ett tag och bloggat lite så tog jag tunnelbanan ner mot stan. Hoppade på en buss till Oxford Circus och gick runt i lite butiker. Och sen kom jag till en av mina favorit varuhus i hela världen, Selfridge.
Jag vet inte riktigt varför jag tycker om att gå runt där inne så mycket, allt är bara så himla fint att kolla på. Såg så mycket jag ville ha men jag kom faktiskt ut därifrån men en liten påse.

Ett Ted Baker pennskrin som jag har tänkt på att skaffa i ett halvår! Jag har inget ordentligt pennskrin och jag hatar att ha pennor liggandes löst så jag ville verkligen ha ett från Ted Baker och nu när jag såg det här kunde jag inte låta bli. Hade egentligen tänkt att gå på den riktiga butiken och skaffa det men tyckte det var lika bra att skaffa det nu idag, kommer ändå gå förbi deras butik någon gång innan jag åker hem för är sugen på en necessär också. Angående pennskrinet hade jag egentligen tänkt att skaffa ett svart men insåg att en ljusare färg är lättare att hitta i en mörk väska så den här är perfekt! Är verkligen så himla glad över att ha köpt den här, den är hur fin som helst.

När jag kom ut från Selfridge gick jag åt lunch på Garfunkel's igen, tycker de har så himla god mat och mysig lokal så kunde inte låta bli. Åt idag deras pizza och tog en choklad milkshake. Egentligen brukar jag försöka va så nyttig som möjligt men jag går runt så himla mycket så tycker det är okej med lite glass, choklad och milkshake nu för att få i mig någonting med lite socker som får mig pigg.

Sen har jag inte så mycket att säga om idag, var i skolan och hamnade i en klass med tolv studenter från hela världen(faktiskt en kille som kan svenska!). Första dagen gick väl rätt bra, tyckte jag skämde ut mig först för min lärare men sen gick det bra. Han är super trevlig men vi kommer bara ha honom en gång i veckan tyckte jag han sa. Och tyvärr lät han mig bara svara på frågor i början i klassen men sen var det inte kul längre att fråga mig för jag kunde svara på allting. Det var verkligen super enkelt. Undrar hur de tänkte när de placera mig i en grupp som inte ens vet vad "mumble" eller "compliment" betyder. Ger det ett par dar till och funkar det inte så klagar jag på fredag och säger att jag vill byta till en svårare klass(om det ens finns?). Sen efter skolan hoppade jag på tunnelbanan hem igen och sen har jag bara legat i sängen. Tog en dusch och åt lite middag och sen gick jag och la mig igen. Är så himla trött och har lite ont i huvudet så ska försöka somna snart. Imorgon är det en ny dag och då har jag lektioner fram till lunch och sen ska jag klura ut något roligt som jag kan göra! Har planerat att gå på Sea Life(ett akvarium vid Westminster Bridge) men jag ska gå på söndag för då kan jag få se när de matar hajar och det vill jag ju inte missa!! Men kanske gör som min moster föreslog och åker till Victoria and Albert Museum och kollar på utställning om Bowie. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!

Ja, det verkar ju flyta på för dig. Klart du ska byta klass om du tycker att det är för lätt men ge klassen ett par dagar till- för ibland kan man missta sig. Att vara "bäst" i klassen ger självförtroende men kan bli tråkigt om man är " för bra" jämfört med dina klass-kamrater. Apropå utställningen om Bowie, fråga ngn i klassen om den vill hänga på!
Här i Stockholm hade vi en fantastisk skön kväll med en varm sol som sakta gick ner. Mycket folk var i rörelse och jag tog en cykeltur efter att ha ätit middag med en väninna. Jag njöt så av cykelturen!
Ha en fin dag idag (jag skulle oxå vilja se Bowieutställningen...)
Kram Siv