19 juli, 2013

Dag 6.

Var först i skolan mellan nio och tolv, har nu börjat lära mig namnen på de flesta jag går med. Dock har jag uppfattat det som att många är bara här i två veckor så halva deras tid har snart gått. Jag har själv kvar en väldigt lång tid känns det som. Men det är bra för jag behöver inte stressa då över att hinna se allting! Och nu när jag har insett det så försökte jag ta det lite lugnt idag för jag har lite ont i huvudet och haft sen igår.
Så efter skolan tog jag tunnelbanan ner till Piccadilly Circus.

Fortsatte vandra upp längst Regent Street.
Gick och kollade lite i flera av butikerna, som Barbour, Hollister, Michael Kors e.t.c. men fann inget direkt av intresse idag. Är egentligen inte på jakt eller någonting längre. En väska som är tillräckligt stor så jag får plats med min laptop i den är det enda som står på listan över det jag skulle tänkas behöva men något sånt har jag inte hittat ännu.

Efter att jag hade gått runt ett tag kom jag till Liberty.
 Jag besökte det förra gången jag var i London men jag gick och kollade igen för lokalerna är så himla fina. Är nog det mysigaste mode galleriet här i London, självklart har Harrods och Selfridge mycket fint men deras lokaler är helt enkelt inte lika mysiga att gå i och man koncentrerar på något konstigt sätt bättre på kläderna när man går här.

Och helt plötsligt kom jag till Conduit Street och Vivienne Westwood igen(jag vet inte vad det är, jag drar mig ditåt och mot Westwood i alla butiker jag går i. Är som jag har ett sjätte sinne som förklarar för mig var jag kan hitta hennes kläder). Jag blev så himla sugen på att gå in, det var inte samma kille idag till mig stora sorg men fick mycket hjälp av en trevlig tjej och jag lämnade butiken med en liten påse.
Ni kan gissa vad det är, eller hur?

Fortsatte och gå i butiker upp New Bond Street, var även i Victoria Secret butiken men det var helt enkelt alldeles för mycket fint så visste inte om jag skulle köpa något eller inte men det slutade med att jag inte gjorde det. Men kanske går tillbaka någon gång sen, något borde jag ju köpa där innan jag åker hem! Klockan var nu nästan tre och jag bestämde mig för att åka hem och vila huvudet och mina ömma fötter. Drack en massa vatten och la mig sen i sängen och började kolla på Game of Thrones(började igår och är numera på tredje avsnittet om någon följer serien!) men jag var så trött så jag somnade. Låg och sov i över två timmar innan jag vaknade och nu sitter jag här och försöker blogga lite. Ska försöka att inte somna igen så fort jag är klar men värmen tar ordentligt på krafterna.  

Höll nästan på att glömma men här är är min nyaste älskling i min Vivienne Westwood samling!
Blev egentligen ingen av de jag stod och höll i senast jag var här utan en tredje modell men det var för jag hade bestämt mig för den som var lite mer klassisk men den hade så många fack och jag tyckte jag inte skulle behöva det så då blev det den här istället som ser stort sett likadan ut förutom att den här har ingen kuvert-snitt utan är helt rak. Men är väldigt nöjd! Den är så pass stor så jag kan få plats med min mobil, nycklar och läppstift i den också. Kändes väldigt smart ifall man bara ska ut på stan lite snabbt och inte orkar ha en hel väska med sig så kan man lägga den här med mobilen och nycklarna med i jackfickan. 

Inga kommentarer: