07 augusti, 2013

Dag 23.

Det här har antagligen varit den sämsta dagen någonsin sen jag kom hit. Jag mådde så dåligt under natten och hade svårt att sova och vaknade hela tiden. På morgonen hade jag väckning vid 07:20, jag lyckades stänga av den och somna om och vaknar vid 08:00, det betyder att jag har MAX halvtimme på mig att sminka mig, klä på mig, plocka ihop mina böcker och äta frukost innan jag måste gå ner till tunnelbanan. Jag lyckades faktiskt med det här men fick inte mer än ett äpple i magen så jag var trött, hade ont i huvudet, hostade, kände mig febrig och var hur hungrig som helst. Jag kommer till skolan och vi ska visst gå till National Gallery och göra någon uppgift där. Klockan var nu strax efter nio och jag har redan klagat två tusen gånger på att jag mår dåligt. Men jag följer med klassen och vi gick från skolan till Trafalgar Square, jag kände mig febrig och yr och när vi kom fram sa jag det till läraren. Men jag försökte ändå hålla ut, det fungerade i nästan en halvtimme. Vi hade en uppgift att gå och kolla på vissa tavlor och diskutera dem med en partner och jag kände mig så taskig mot henne jag var med för hon är verkligen snäll och rolig men jag var så sjuk så jag orkade inte göra någonting alls och fastnade på orden och la till lite svenska ord här och där. Tror jag feberyrade mest så jag bestämde mig för att åka hem, tog tunnelbanan raka vägen hem, stannade och köpte två mackor vid min lokala Sainsbury's, gick hem och åt dem och vid tolv tiden så hade jag somnat om och vaknade inte förrän vid 16:00. Så jag fick verkligen sova ut, det spöregnade när jag vaknade men jag ville ändå ut på stan och göra någonting annat, mitt internet fungerade ju inte så jag kände mig rastlös. Åkte först till Forbidden Planet som är en utav de coolaste seriebutikerna jag har någonsin varit i, det är så stort och så mycket man vill köpa! Jag drabbades av beslutsångest om vad för böcker och serier jag borde köpa så det slutade med att jag gick därifrån utan någonting alls. Gick sedan vidare till HMV och hade tänkt köpa hur mycket filmer och serier som helst eftersom det är billigare här, slutade med att jag bara köpte Cloud Atlas och en box med Sherlock Holmes filmerna(de med Robert Downey Jr.) i Blu-Ray. Ville köpa en Blu-Ray box med alla Star Wars filmerna men självklart var den slutsåld och jag kände inte för att köpa något annat så jag lämnade HMV och åkte hem igen och gick och somnade om.

Inga kommentarer: