18 augusti, 2013

Tillbaka till skolan.

Imorgon är det måndagen den nittonde augusti tvåtusentretton och jag påbörjar mitt sista år på gymnasiet. Ni har ingen aning om hur stort det här känns för mig, tiden har gått så himla fort och det kommer den fortsätta göra tills jag tar studenten i början av sommaren. Jag är väldigt spänd och nervös över att komma tillbaka till skolan men också väldigt lugnt, jag tycker så mycket om min klass och jag har inte haft kontakt med någon av dem över hela sommaren så jag ser fram emot att få träffa de igen och få höra vad det är för roliga saker de har gjort de senaste två månaderna.

Jag undrar vad det är för lärare jag kommer ha och hur mina lektioner kommer va utformade och hur det kommer gå för mig. Jag är en sån person som faktiskt gillar att plugga och lära mig nya saker, jag älskar att skriva uppsatser och sitta och skriva en hel dag och sen komma hem och kunde lugna ner sig, ta en kopp te och kolla på någon film. Det är det bästa jag vet. 

Och jag är så himla exalterad över i vår när man börjar få veta ens slut betyg, man har sin skiva, studenten planeras och en underbar klänning ska inköpas och sen så är man fri. Man är klar med gymnasiet. Ena dagen tar man studenten och dagen efter är man fri att börja sitt liv, det är det jag längtar efter. Vissa vill börja jobba direkt, några vill ta en sabbatsår och några pluggar vidare direkt på universitet. Vad jag ska göra och var jag hamnar får tiden avgöra men jag har siktet på London, mina drömmars stad. 

Inga kommentarer: